Warto dbać o swoich klientów

Z pewnością praktycznie każdy właściciel sklepu internetowego regularnie myśli o tym jak zwiększyć sprzedaż. Podczas takich rozważań często nie dostrzega się jednak rozwiązań najbardziej oczywistych, które mamy niemal na wyciągnięcie ręki. Zazwyczaj bowiem myśląc według podobnego schematu, prędzej czy później dochodzi się do wniosku, że najlepiej będzie zainwestować w działania mające na celu zwiększenie ruchu bowiem więcej odwiedzających to więcej potencjalnych klientów. Ewentualnie zaczyna się modyfikować ofertę poprzez obniżanie cen czy wprowadzanie okresowych promocji.

To wszystko jest jednak niczym takie błądzenie po omacku bowiem wiadomo że jest problem którym w tym przypadku jest zbyt mała sprzedaż a nie wiadomo jak go rozwiązać. Przyczyn słabej sprzedaży może być wiele i każdy taki przypadek stanowi tak naprawdę osobny materiał do wnikliwej analizy. Mimo, że przypadki poszczególnych sklepów internetowych mających problem ze zbyt małą sprzedażą są tak różne to zadziwiająco często można wyróżnić pewną cechę wspólną zauważalną w działaniach jakie podejmują a właściwie to w braku w tych działań. Mowa o traktowaniu dotychczasowych klientów, których transakcje postrzega się jako nieświadome zakładając że o klienta należy się starać dopóki nie dokona zakupu a potem nie warto już tracić na niego czasu oraz energii.

Niestety w ten sposób sklepy świadomie rezygnują z potencjalnych zamówień od klientów powracających którzy w przypadku niektórych sklepów internetowych mają spory udział w całkowitej sprzedaży sklepu stanowiąc często wręcz jego ambasadorów poprzez polecanie swoim bliskim oraz znajomym a doskonale wiadomo jaka jest obecnie siła rekomendacji. Klient może być jednak źródłem również złej opinii o naszym sklepie, tak więc warto odpowiednio o niego zadbać tak aby nie tylko móc liczyć na kolejne zamówienia ale powoli budować silną markę naszego sklepu.

Klient liczy na fachową obsługę oraz uczciwość

W dzisiejszym świecie gdy na każdym kroku stara się nas naciągnąć na skorzystanie z różnego rodzaju rzekomo super atrakcyjnych ofert jedną z kluczowych wartości okazuje się być uczciwość. Z pewnością wielu konsumentów ma już niezbyt miłe doświadczenia z firmami stosującymi przeróżne sztuczki celem skłonienia do skorzystania z danej oferty. Dlatego właśnie przejrzystość oferty, brak ukrytych kosztów związanych choćby ze sposobami dostawy czy prosty regulamin nie zawierający a więc coś co powinno być oczywistością w obecnych czasach często urasta do rangi zalety i atutu danego sklepu na tle konkurentów.

Podobnie ma się sytuacja jeśli chodzi o obsługę klienta, o której w przypadku niektórych sklepów internetowych trudno byłoby powiedzieć że w ogóle istnieje. Nadal zdarza się bowiem że jakiekolwiek próby kontaktu mające na celu czy zdobycie informacji których nie udało się znaleźć na stronie czy też zgłoszenie zastrzeżeń dotyczących złożonego zamówienia pozostają bez odpowiedzi. Nawet gdy kontakt jest możliwy to klient często może odnieść wrażenie, że po tym gdy dokonał zakupu jest już traktowany jak wróg a pracownicy z którymi ma kontakt nie są zbyt skłonni do udzielenia pomocy.

Mogłoby się wydawać że oferując fachową obsługę, dzięki której na każdym kroku klient może liczyć na miłe traktowanie i profesjonalne wsparcie oraz pomóc w wyjaśnianiu wszelkich wątpliwości spełniamy niejako swój obowiązek wobec konsumenta od którego na dobrą sprawę zależy nasz biznes i którego opinia może nam zarówno bardzo pomóc jak i niezwykle zaszkodzić. Niestety nadal zdarza się traktowanie kupującego w sposób jednorazowy a więc gdy już dokona zamówienia i wyda pieniądze to zdaje się zbyteczny bowiem zrobił to co do niego należało.

Wspomnij innym o tej publikacji