Co może zapewnić większy ruch w sklepie internetowym?

Oczywiście jedną z podstawowych kwestii stanowi widoczność w wynikach wyszukiwania, gdyż to z wyszukiwarki w większości przypadków pozyskiwana jest spora część ruchu mogącego przełożyć się na konkretne transakcje. Wysokie pozycje wiele fraz pozwalają cieszyć się znaczną ilością odwiedzin i liczyć przy tym, że będą one miały bezpośrednie przełożenie na zyski. Niestety nie zawsze działa to w tak prosty sposób, że duży ruch równa się wysokie zyski bowiem sporo zależy od tego jacy użytkownicy będą do nas trafiać.

Dzisiaj jednak nie będziemy się skupiać na kwestii pozycjonowania bowiem jest to materiał na osobną publikację. Tym razem przyjrzymy się alternatywnym metodom wpływania na ruch w sklepie internetowym, z których istnienia zapewne przynajmniej część osób zdaje sobie sprawę. Z różnych jednak względów często nie rozpatruje się ich w kontekście uzupełnienia pozycjonowania i dywersyfikacji źródeł odwiedzin.

Niezwykle ważne jest bowiem zróżnicowanie źródeł odwiedzin i nie opieranie się jedynie na ruchu z wyników organicznych, które potrafią cechować się dużą zmiennością choćby w wyniku licznych aktualizacji algorytmów wyszukiwarek. Wystarczy jedna zmiana aby sklep mający dotychczas ugruntowaną pozycję w wynikach organicznych i pokazujący się wysoko na wiele fraz stracił nagle znaczną część swoich pozycji a co za tym również wynikającego z nich ruchu. Jeśli swoje działania w ramach marketingu internetowego opierane były jedynie na pozycjonowaniu to w przypadku takich znacznych spadków dany biznes może wręcz upaść nie będąc w stanie w krótkim czasie odbudować swojej pozycji w wynikach wyszukiwania i wygenerować odpowiedniego poziomu sprzedaży.

Oczywiście wcale nie oznacza to że warto rezygnować z pozycjonowania bowiem w przypadku sklepów internetowych jest ono wartościowym źródłem ruchu z tym że tak jak wspominamy nie powinno być jedynym a jednym z wielu. Jeśli bowiem wykorzystamy efekt synergii różnych działań to nawet spadki w wynikach wyszukiwania i zamieszanie związane z wprowadzaniem aktualizacji algorytmów choć być może nadal odczuwalne to nie będą już zagrożeniem dla naszego biznesu.

Google AdWords

Żeby nie szukać szczególnie daleko pierwszym źródłem pozyskania ruchu dla naszego sklepu poza pozycjonowaniem powinien być system Google AdWords. Przede wszystkim pozwala nam on w pewnym stopniu uniezależnić od wspomnianych już kaprysów wyszukiwarek prowadzących do przetasowań w wynikach organicznych. Dodatkowo umożliwia jeszcze osiągnięcie efektu synergii w samych wynikach wyszukiwania wzmacniając w nich naszą obecność a przez to oddziaływanie marki na użytkowników co dodatkowo może wpłynąć na efektywność zarówno prowadzonych kampanii AdWords jak i pozycjonowania

Social media

Umiejętne prowadzenie profili w mediach społecznościowych niesie dla sklepu wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala budować wierną społeczność zainteresowaną produktami z danej branży a często również dodatkowymi informacjami związanymi z konkretną tematyką. Social media powinniśmy zatem wykorzystywać w głównej mierze do budowania relacji z użytkownikami i zwiększania ich zaangażowania. Nie bierzmy nawet pod uwagę bezpośredniego reklamowania czy też zachwalaniem swoich produktów bowiem użytkownicy bardzo tego nie lubią. Musimy pamiętać również o tym że profile w mediach społecznościowych są obecnie postrzegane jako kolejny pełnoprawny kanał komunikacji i tak też wykorzystywane przez coraz większe rzesze internautów. Musimy być więc gotowi na to że klienci naszego sklepu z pytaniami czy problemami będą się do nas zwracać również przy pomocy choćby Facebooka.

Wspomnij innym o tej publikacji